čtvrtek 31. prosince 2015

Recenze: Všem klukům, které jsem milovala


Dopisy jim psala, ale poslat jim je nikdy nechtěla.

Název: Všem klukům, které jsem milovala
Originální název: To All the Boys I´ve Loved Before
Autor: Jenny Han
Rok vydání: 2015/ originál: 2014
Počet stran: 320
Překlad: Romana Bičíková
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná



Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

Až na to , že v Peterově tváři se zračí naprostý šok a nevěřícnost, a možná dokonce lehké pobavení, protože Peter se baví moc rád. Obočí mu vylétne nahoru. ,,Laro Jean? Co to -" Neodpovím a umlčím ho polibkem. Moje první myšlenka je: Ještě pořád si pamatuju chuť jeho rtů. Moje druhá myšlenka je: Doufám, že se Josh dívá. Musí to vidět, jinak to celé bude k ničemu. 

Knížku jsem začala číst náhodou. Na postel jsem rozložila několik knížek a nemohla se rozhodnout. Zavolala jsem bratra a řekla mu, ať jednu podle obálky vybere. Vybral tuhle. Jsem za to hrozně ráda, protože do knížky jsem se zamilovala. 
Upřímně jsem na tom ještě hůř než Lara Jean. Stejně jako ona jsem žádný milostný dopis nedostala, ale narozdíl od ní jsem ani žádný nenapsala.
Líbí se mi jakým je knížka psaná stylem. Hrozně mi sedl. 
Čekala jsem nějakou slátaninu. Myslela jsem, že jediné o co půjde, bude to že se rozeslaly dopisy. Pak ještě co jsem tak slyšela o nějaký milostný trojúhelník. Zase.
Říkala jsem si, že bude zabouchlá do dvou kluků, bude to řešit celou knížku a nakonec si vybere toho co nemám ráda.
Tady jsem nadšená. V knížce je děj, sice možná trošku divný a relativně nereálný, ale co. 


Po škole se mnou jde domů Chris. Uvelebíme se u mě v pokoji. Chrisina mamka je na ni naštvaná, že byla celou noc venku, takže se u mě Chris schovává do doby, než její mamka odejde na setkání literárního kroužku.

Lara Jean mi na začátku byla protivná a hrozně nesympatická. Postupem knížky jsem ji začínala mít ráda a už jsem se nad jejím chováním, jen smála. 
Když se podívám na její sestry, už zas tak spokojená nejsem. Margot ani Kitty jsem moc ráda neměla. Margot mi vlastně byla protivná celou knížku a Kitty většinu. 
No Josh a Peter. Jednoznačně jsem byla celou knížku pro Petera. Byl mi sympatičtější. Josh byl sice milej kamarád a pro Margot byl určitě super kluk, byla s ním sranda, ale Peter měl něco do sebe. 
Jenny Han dokázala udělat z obyčejného klišoidního trojúhelníku, neklišoidní trojúhelník. 



,,To je depresivní," ušklíbne se Peter. ,,Tak to na ty biskupský sušenky zapomeň."  Kitty je vyškrtne ze svého seznamu.

Celkové hodnocení: Naprosto úžasná neklišoidní knížka. Plná milostných dopisů a pro mě i zábavy. Od Jenny Han to byla moje první knížka, ale myslím že ne poslední.

Obálka: Tu obálku miluju. Tohle je jedna z těch obálek, do kterých se člověk hned zamiluje. Svoje čtení jsem si zdržovala tím, že jsem se na ni zamilovaně koukala. Je dokonalá. 












Pokud jste četli, co říkáte?
Pokud ne, chcete?

4 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou. Taky jsem byla celou dobu pro Petera. A Margot! Tu jsem nesnášela. Nejradši bych ji okamžitě uškrtila. Jinak super recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se mnou souhlásce. Taky jsem Margot měla chuť zabít. Děkuju :)

      Vymazat
  2. Souhlasím, že obálka je fakt kouzelná :) Nějakou dobu jsem nad touto knihou uvažovala, ale nakonec jsem se na to vyprdla, protože jsem se bála jen další tuctové YA :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka kouzelná je :) Taky jsem se bála, ale nepřipadalo mi to tak.

      Vymazat

Jsem šťastná za každý komentář :)